SPOEDDIENST

Spoeddienst

Advies voor pijnbestrijding
vóór het bezoek

We willen nooit dat onze cliënten pijn hebben.

Het mag duidelijk zijn, maar toch belangrijk op te merken, dat het onbehandeld laten van kleine problemen kan leiden tot een groter probleem. Dit willen we hoe dan ook voorkomen en raden jou dan ook aan altijd, dus ook met kleine klachten, contact op te nemen met de praktijk. Zo blijven we de grotere problemen voor, blijft de behandeling beperkt en uiteindelijk werkt dit vaak ook kosten besparend.

Spoedeisende zorg binnen reguliere behandeltijd

Wanneer je belt met een pijnklacht proberen wij jou dezelfde dag te helpen. Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij vaste tijden in onze agenda gereserveerd. Wij kunnen helaas niet altijd rekening houden met jouw voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.

Spoedeisende zorg buiten reguliere behandeltijd

Buiten onze openingstijden om, is er altijd een dienstdoende tandarts oproepbaar. Dit wisselt per week en per weekend. De dienst is uitsluitend bedoeld voor patiënten waarvan de eigen tandarts afwezig is en voor mensen die geen tandarts hebben. Hij is niet bedoeld voor mensen die overdag geen tijd hebben om naar de tandarts te gaan.

Overdag zijn deze diensten alleen voor klachten zoals pijn, nabloedingen, ongevallen en evt. uitgevallen vullingen. De avonddienst is alleen voor zeer dringende spoedklachten zoals nabloedingen en ongevallen.

De spoeddienst is bereikbaar via telefoonnummer: 0505350370

Via dit nummer word je, indien dit noodzakelijk blijkt te zijn, in contact gebracht met de dienstdoende tandarts van dat moment.

Pijnbeheersing

Soms is er sprake van tandheelkundige problemen, zonder erge pijn. Enkele voorbeelden hiervan zijn onder meer:

• Een breuk in tand of vulling

• Een verloren vulling, inlay of kroon

• Een scherp randje wat irritatie veroorzaakt

• Zwelling van het tandvlees

• Bloedend tandvlees

Mocht dit het geval zijn, dan willen we jou toch graag op tijd zien. Soms kunnen deze gebeurtenissen pijnvrij beginnen, maar dan snel op een pijnlijk niveau komen. In sommige gevallen kan het handig zijn (indien mogelijk) een kleurenfoto te sturen zodat we een eerste indruk krijgen en de ernst kunnen inschatten. Dit kan inhouden dat een noodingreep niet noodzakelijk is en dat we meteen een gerichte afspraak kunnen plannen voor definitief herstel wat uiteraard ook weer kostenbesparend werkt!

De kosten

Indien jouw eigen tandarts afwezig is en je bij ons in de dienst behandeld wordt dien je er rekening mee te houden dat er direct afgerekend moet worden. Het liefst per pin.

Wat wordt er tijdens een spoeddienst aan kosten in rekening gebracht?

De tandarts bepaalt met jou samen wat de beste behandeling voor je is om van de klacht af te komen. Hier zitten de normale kosten aan vast die je overdag bij ons ook betaalt. Extra kosten die aan een spoeddienst gekoppeld zijn zijn de toeslagen weekendbehandeling, avondbehandeling of nachtbehandeling.